lördag 29 januari 2011

Skellefteå vann hemma mot Djurgården efter straffar 5-4. Luleå föll mot SSK med 1-3.

Skellefteå vann med 5-4 över Djurgården IF efter straffar på hemmaplan. Det var en svängig match. SAIK tog ledningen med 2-0 i 1:a perioden efter mål av Joakim Lindström och Martin Lundberg. I andra kom DIF tillbaks när 2:a perioden var slut var det 3-3 Saik ledde ett tag med 3-1. Djurgården gjorde 4-3, målskytt var Marcus Nilsson. DIF såg ut att ta 3 poäng, men Skellefteå gjorde 4-4 när endast 10 sekunder återstod av ordinarie tid målskytt var målkungen Mikko Lehtonen. Oscar Lindberg  blev matchvinnare med sitt straffmål. 2 poäng till SAIK.

Luleå HF förlorade mot bottenlaget Södertälje med 3-1 hemma Coop Arena. Luleå tog ledningen 1-0 genom Simon Hjalmarsson, men SSK Linus Videll kvitterade till 1-1 innan periodpaus. SSK gjorde det viktiga 2-1 målet i andra perioden. Sedan ökade SSK till 3-1 när det återstod 2.5 minut. Viktiga poäng för SSK alltså.

Övriga resultat:
AIK Solna- Modo 5-3
FHC-FBK             0-3
BIF-HV71             3-2 efter straffar
Timrå-LHC            3-2 efter straffar

         Nästa omgång 31/1  Timrå-Skellefteå
                                         AIK-FBK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar