Elitserien uppdatering, matcher, poängliga, tabell, mm. Stefans hockeysnack, spontana idrotten, norrlandshockey (Skellefteå, Luleå, Timrå och Modo). NHL statistik, landslag J20 + A-landslaget, slutspel (vilka går till slutspel) m.m.
lördag 1 januari 2011
Små marginaler
Skellefteå leder just nu elitserien , men det vänder fort. Redan imorgon möter Skellefteå Färjestad borta. Samtidigt går det bra för småkronorna borta i USA i junior-VM. I laget ingår 3 Skellefteå spelare och 1 Luleå spelare. Sverige slog Canada i gruppspelet efter straffar. Efter som Sverige vann gruppen går Sverige direkt till semifial mot Finland eller Ryssland den 3/1 . Det är små marginaler i ishockey. Det gäller att vara taggad och spela smart. Hoppas det går bra!
Etiketter:
Elitserien,
hockey,
hockeyblogg,
ishockey,
junior VM,
semifinal,
Skellefteå,
småkronorna
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar