fredag 21 januari 2011

Två heta Norrlandsderbyn Skellefteå mot Luleå och Timrå mot Modo

I morgon Lördag 22/1 spelas två heta Norrlandsderbyn i en ny Elitserieomgång. Derbydags 1 är matchen mellan Timrå-Modo i E ON  Arena som börjar 16.00. Modo är 4 poäng före TIK , vinner Modo så är de 7 poäng före, men vinner Timrå så skiljer det bara 1 poäng. En viktig match för båda lagen.

Derbydags 2 spelas mellan Skellefteå AIK- Luleå HF med start 18.30 i Skellefteå Kraft Arena. Det är 2:an mot 3:an som möts i en viktig och spännande match. SAIK saknar backen Adam Larsson annars är alla andra tillgängliga. Luleå spelar i stort sett med samma lag  som senast kanske LHF byter målvakt till Anders Nilsson och SAIK står nog Andreas Hadelöv. Det blir nog högt tempo och kamp i denna match. Jag tror att de lag som spelar mest disciplinerat vinner. Vi får väl se?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar