torsdag 6 januari 2011

Elitserien och avslutat junior-VM

Sverige förlorade bronsmatchen mot USA med 4-2. Sverige tog ledningen med 1-0 efter målvaktsretur genom  Skellefteås Oscar Lindberg. Men USA gjorde 2 mål i spel 5/4 och tog ledningen med 2-1. Sedan gjorde USA det viktiga 3-1 målet in i andra perioden. Till slut blev det 4-2. Oscar Lindberg var bland de bästa i Sveriges lag. I det stora hela gjorde Skellefteås spelare godkänd turnering . Tim Erixon  spelade dock sämre då det gällde. Luleås Fredrik Styrman imponerade och fick godkänt. Den stora skrällen svarade Ryssland för. De vann finalen över favorit-tippade Canada. Ryssland vände 3-0 till 5-3 på ett imponerande sätt. I trettonsdagens matcher i elitserien möts bland annat Luleå vs Modo på hemmaplan. Skellefteås nästa match är på lördag mot Modo borta. Men tillbaks till småkronorna så är dom topp 4 i världen och de är på rätt väg mot toppen. Ca 9 spelare som var med nu i junior-VM är med nästa år. Då går junior-VM i Canada.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar