lördag 22 januari 2011

Skellefteå vann mot Luleå. Modo slog Timrå.

Skellefteå vann kvällens hockeyderby mot Luleå i elitserien med 2-0. Stor matchvinnare i SAIK var målvakten Andreas Hadelöv som höll nollan för andra gången i år. 1-0 till Skellefteå gjorde Erik Forsell i slutet av 2:a perioden. I 2:a perioden åkte SAIKs Oscar Lindberg ut för matchstraff efter en boarding. Luleå spelade 5-4 i 5 minuter utan att göra mål. 2-0 till Skellefteå gjorde Mikko Lehtonen efter samarbete med Joakim Lindström. LHFs målvakt Anders Nilsson var också bra. Luleå hade inte marginalerna med sig i afton. Det är bara komma igen.

Modo vann det andra derbyt mot Timrå borta med 5-2 efter 3 mål av Ladislav Nagy och det var en viktig match för Modo för kampen om slutspel.

Övriga resultat:
Frölunda-Linköping 5-1
Färjestad-Södertälje 1-3
Djurgården-Brynäs 1-2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar