onsdag 12 januari 2011

Ny omgång Elitserien. Vilka lag går till slutspel?

Luleå fölorade igår med snöpliga 3-2 borta mot HV71 när det återstod en halv minut. Martin Törnberg avgjorde matchen mot Luleå. Spelmässigt var LHF det bättre laget men det är målen som avgör.

Redan i morgon spelas nästa omgång. Skellefteå spelar mot Frölunda hemma och SAIK vilar bara JVM-spelaren Adam Larsson på grund av ljumskproblem. Jag tror att Skellefteå vinner. Modo möter Brynäs och Timrå möter Södertälje medan Luleå är spelledig.

Vilka lag går till slutspel? Jag tror att HV 71, Skellefteå, Luleå, Färjestad, Linköping, Djurgården och Modo går till slutspel. 8:e platsen står mellan Fröluda, Brynäs eller Timrå. Till kvalet till Elitserien går AIK Solna och Södertälje. Men det ska spelas om det först! Det är ju många omgångar kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar