tisdag 25 januari 2011

Luleå tog 3 poäng mot Timrå. Skellefteå vann mot SSK på straffar.

Luleå tog 3 viktiga poäng mot bottenlaget Timrå. Luleå tog ledningen med 2-0 efter 5.56 i första perioden genom mål av nyförvärvet Vili Sopanen och comebackade Cam Abbott. Sedan kvitterade TIK i slutet av 1.a perioden till 2-2. Luleå avgjorde i slutet av sista till 3-2 målskytt var Joonas Vihko!

Skellefteå vann på straffar med 4-3 mot formstarka Södertälje på borta is. SAIK gjorde ingen bra match men det var starkt att vinna efter att kvittera i ordinarie tid till 3-3  av Mikko Lehtonen. Den avgörande straffen gjorde David Rundblad.

Övriga resultat :
Modo-Färjestad 2-4
Brynäs-AIK Solna 2-3  SD
Linköping -HV 71 1-4

Ny omgång 27/1
Luleå-AIK Solna
Linköping-Skellefteå
FBK-Brynäs
HV71-Modo
Frölunda-Timrå.-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar