Elitserien uppdatering, matcher, poängliga, tabell, mm. Stefans hockeysnack, spontana idrotten, norrlandshockey (Skellefteå, Luleå, Timrå och Modo). NHL statistik, landslag J20 + A-landslaget, slutspel (vilka går till slutspel) m.m.
fredag 29 april 2011
Vancouver vann 1:a matchen mot Nashville i NHL-slutspelet med 1-0!
Vancuver vann 1:a matchen i kvartsfinalen över Nashville med 1-0 i NHL-slutspelet.Nu är det 1-0 i matcher i bäst av 7 matcher och de andra kvartsfinalmatcherna börjar natten till Lördag. Och i morgon börjar Ishockey-VM i Slovakien och Sverige inleder mot Norge i första gruppspelsmatchen. Ifjol blev det brons få se hur det går för Sverige i år hoppas Tre Kronor når semifinal jag tror att Ryssarna blir farliga.
torsdag 28 april 2011
Boston och Tampa klar för kvartsfinal i NHL-slutspelet.
Både Boston och Tampa är vidare till kvartsfinal i NHL-slutspelet efter ha vunnit 7:e och avgörande matcher.
Boston slog Montreal hemma med 4-3 efter förlängning och Tampa Bay vann borta mot Pittsburgh med 1-0.Snart börjar kvartsfinalerna i NHL-slutspelet!
Boston slog Montreal hemma med 4-3 efter förlängning och Tampa Bay vann borta mot Pittsburgh med 1-0.Snart börjar kvartsfinalerna i NHL-slutspelet!
onsdag 27 april 2011
Vancouver vidare till Kvartsfinal efter vinst mot Chicago i NHL-slutspelet.
Vancouver vann mot Chicago med 2-1 efter förlängning hemma och är klar för kvartsfinal mot Nashville..
Starkt vinna 7:e matchen efter ha tappat en 3-0 ledning. Nu väntar kvartsfinal!
Starkt vinna 7:e matchen efter ha tappat en 3-0 ledning. Nu väntar kvartsfinal!
måndag 25 april 2011
Det blir en 7:e och helt avgörande match för Vancouver mot Chicago.
Detroit, Washington och Nashville är klar för kvartsfinal i NHL-slutspelet.Men Vancouver har tappat en 3-0 ledning mot Chicago i natt förlorade Vancouver med 4-3 efter sudden i Chicago avgörande match i Vancouver den 27 April.Annars är det jämt i övriga åttondelsfinaler.Sveriges U-18 föll i finalen i VM mot USA med 4-3 efter förlängning och det blev silver för Sveriges U-18s landslag.
Tre Kronor vann sista matchen i Tjeckien mot just Tjeckien med 4-2 och snart börjar Hockey-VM som i år går i Slovakien.
Tre Kronor vann sista matchen i Tjeckien mot just Tjeckien med 4-2 och snart börjar Hockey-VM som i år går i Slovakien.
torsdag 21 april 2011
Detroit första lag klar för kvartsfinal i NHL. Läget i SAIK och LHF.
Detroit Red Wings är första lag att ta sig till kvartsfinal i NHL-Slutspelet efter 4-0 i matcher mot Phoenix.Annars håller åttondelsfinalerna på och det är jämnare i de matcherna.Skellefteå AIK och Luleå HFs trupper till nästa års elitserie börjar ta form i nu läget är det så här i lagen:
Skellefteå AIK:
Förluster: Ivan Majesky Back
Nya:Fredrik Styrman Back,Marcus Sörensen Forward och Bert Robertsson Tränare
Luleå HF:
Förluster:Pierre Johnsson Back,Fredrik Styman Back,Pär Ahlbrndt Forward och Mats Lavander forward.
Nya:Lukas Kilström Back,Daniel Gunnarsson Back, Mattias Persson Forward,Sami Sandell och Ville Viitaluoma Forward.
I kväll spelar Tre kroner sin första match i Czech Hockey Game mot Ryssland i Malmö kl 19.30 i TV2.
Sverige-Ryssland 2-4(0-2, 2-0, 0-2)
Skellefteå AIK:
Förluster: Ivan Majesky Back
Nya:Fredrik Styrman Back,Marcus Sörensen Forward och Bert Robertsson Tränare
Luleå HF:
Förluster:Pierre Johnsson Back,Fredrik Styman Back,Pär Ahlbrndt Forward och Mats Lavander forward.
Nya:Lukas Kilström Back,Daniel Gunnarsson Back, Mattias Persson Forward,Sami Sandell och Ville Viitaluoma Forward.
I kväll spelar Tre kroner sin första match i Czech Hockey Game mot Ryssland i Malmö kl 19.30 i TV2.
Sverige-Ryssland 2-4(0-2, 2-0, 0-2)
tisdag 19 april 2011
Fredrik Styrman är klar för Skellefteå AIK.NHL-slutspelet är i åttondelsfinalerna..
Luleås back Fredrik Styrman går till Skellefteå AIK.Nu är det full fart att få till trupperna till nästa års Elitserie.Luleå har gjort klart med 3 forwards Mattias Persson och Sami Sandell från Troja och Ville Viitaluoma från HPK.Sen tidigare har Pierre Johnsson gått till Frölunda och Pär Ahlbrant gått till Linköping och Fredrik Styrman till Skellefteå AIK. Luleå har värvat 2 backar Lukas Kilström och Daniel Gunnarsson.SAIK kommer också att tappa spelare bland annat David Runblad och Tim Erixon men inget är ju klart ännu Nu är det klart att Majesky försvinner från SAIK och forwarden Marcus Sörensen har skrivit ett 2-års kontrakt med SAIK..Och det är mycket rykten var spelare väljer för klubbar.Nu är NHL-slutspelet i full fart och det är åttondelsfinalerna som spelas nu.Vancover leder med 3-0 mot fjolårs mästarna Chicago och Detriot har 3-0 mot Phoenix och de andra matcherna är jämnare.21/4-24/4 spelar Tre Kronor turneringen Czech Hockey games och i första matchen spelar Tre Kronor mot Ryssland i Malmö Arena.Efter denna turnerning tar förbundskapten Per Mårts ut den förmodade landslagtruppen till Hockey-VM och 3 spelare från SAIK har chansen att få spela VM som i år går i Slovakien.
lördag 16 april 2011
3 spelare från SAIK är uttagen till VM-truppen av Per Mårts.
3 spelare från Skellefteå AIK är uttagen av Per Mårts till VM-truppen de är Tim Erixson,David Rundblad och Jimmie Ericsson och före VM spelas 3 träningsmatcher mot Ryssland,Finland och Tjeckien.Truppen kan bantas innan VM börjar få se om alla 3 Skellefteå spelare är med i slutgiltiga truppen.Luleå har med målvakten Anders Nilsson. FBK har 3 forwards med bland annat rutinerade Rikard Wallin.VM i år går i Slovakien.Hoppas att Sverige får en medalj det finns ju goda chanser.
Etiketter:
Anders Nilsson,
David Rundblad,
FBK,
hockeyblogg,
Hockeysnack,
Jimmie Ericsson,
Per Mårts,
Rikard Wallin,
Skellefteå AIK,
Stefans hockeysnack,
Tim Erixon,
VMtruppen
torsdag 14 april 2011
Färjestad BK Svenska Mästare 2010-2011 i Ishockey.Skellefteå AIK 2:a.
Färjestad BK vann SM-Guld efter seger mot Skellefteå AIK med 4-1 i 5:e matchen och vann matchserien med 4-1.FBK är Svenska Mästare för 9 gången.Det är bara gratulera FBK till Guldet Sveriges bästa lag 2010-2011.
Skellefteå AIK gjorde det bra att gå till final i år och får vara nöjd med silver .Nu är årets Elitserie över för denna säsong och nu ser vi fram mot Hockey VM och Stanley Cup NHL slutspelet.
Skellefteå AIK gjorde det bra att gå till final i år och får vara nöjd med silver .Nu är årets Elitserie över för denna säsong och nu ser vi fram mot Hockey VM och Stanley Cup NHL slutspelet.
onsdag 13 april 2011
Färjestad BK vann med 2-1 efter förlängning mot Skellefteå AIK.3-1 i matcher till FBK.
Färjestad vann den viktiga 4:e matchen mot Skellefteå AIK med 2-1 efter förlängning och avgörande målet för FBK gjorde Mikael Johansson.Annars gjorde SAIK spelmässigt en bra match men det är målen som avgör och och FBKs målvakt storspelade det hjälpte inte att SAIK vann skotten med 44-27 när man bara gör 1 mål och nu leder FBK med 3-1 över SAIK i matchserien och kan avgöra på Torsdag hemma. FBK har kopplat greppet på årets SM-final i ishockey nu gäller det att SAIK har stolpe in och marginalerna med sig. Man kan väl hoppas det!!
lördag 9 april 2011
Färjestad vann med 5-3 mot Skellefteå AIK. 2-1 i matchserien till FBK.
Färjestad BK vann 3:e SM-final matchen med 5-3 mot Skellefteå AIK.FBK leder nu 2-1 i matchserien bäst av 7 matcher.FBK hade ledningen med 4-0 men SAIK kom igen och FBK ledde med 4-3 när Färjestad gjorde det viktiga 5-3 och SAIK fick jaga igen och närmare än så kom inte SAIK.Nu blir en ny match på Tisdag i Skellefteå.Då måste SAIK vinna och få till en kvittering.Då måste SAIK vara med från start.Skellefteå AIK s J-20 är i SM-Final i morgon Söndag mot Frölunda HC i Globen kl.14.00. SAIKs J-20 vann semifinalen mot Djurgården efter straffar.Bra återväxt i SAIK! Men SAIKs J-20 förlorade finalen mot Frölunda med 6-3 men bra att bli 2:a i Sverige i J-20.
3:e SM-finalen mellan FBK-SAIK idag kl.15.00 TV 4.Modo klar för Elitserien.
I dag spelas den 3:e matchen i SM- finalen i ishockey i Löfbergs Lila Arena mellan FBK-SAIK.Matchen visas i TV 4 med start kl 15.00.Nu är det 1-1 i matchserien och det blir en viktig match i atfon. Jag tror att FBK kom att vara det lag som för spelet och att SAIK kommer att göra snabba spelvändningar och spela enkelt i egen zon.Det blir kanske powerplayet som blir avgörande och målvakterna hur som helst blir det spännande.
Modo vann årets viktiga match mot Södertälje med 2-0 och är klar för nästa års Elitserie. Och Växjö vara ju redan klar för nästa års Elitserie. Växjö vann Kvalserien klart på 26 poäng före Modo på 20 poäng.Det var viktigt för hela Foppa-land att Modo är kvar i Eliten och roligt att det kommer ett nytt lag upp.Det var rättvist att Växjö Lakers och Modo gick upp i högsta ligan.
Modo vann årets viktiga match mot Södertälje med 2-0 och är klar för nästa års Elitserie. Och Växjö vara ju redan klar för nästa års Elitserie. Växjö vann Kvalserien klart på 26 poäng före Modo på 20 poäng.Det var viktigt för hela Foppa-land att Modo är kvar i Eliten och roligt att det kommer ett nytt lag upp.Det var rättvist att Växjö Lakers och Modo gick upp i högsta ligan.
fredag 8 april 2011
SAIK vann 2:a matchen i SM-finalen med 3-2 över FBK efter förlängning
Skellefteå AIK vann 2:a matchen i SM-finalen mot FBK med 3-2 efter förlängning hemma i Skellefteå Kraft Arena.Nu är det 1-1 i matchserien. Jimmie Ericsson avgjorde med sitt 3-2 mål och nästan 5 perioder spelades när avgörandet kom.Ny match redan Lördag i Karlstad.Det gäller att ladda om och en ny spännande match!I kväll avgörs kvalserien om vem som följer Växjö till elitserien nästa år.Vinnaren i matchen Modo-Södertälje tar den platsen. De möts i kväll.
tisdag 5 april 2011
Färjestad BK vann 1:a matchen med 5-4 mot SAIK.Ny match på Torsdag.
Färjestad BK vann 1:a matchen mot Skellefteå AIK med 5-4 till slut.FBK fick en drömstart i första perioden och vann den med 3-0 och hade 18-5 i skott och där avgjordes matchen. SAIK kom igen spelmässigt i 2:a perioden och vann perioden med 1-0 och det var 3-1 inför 3:e perioden. Men FBK gjorde det viktiga 4-1 målet och SAIK fick jaga hela matchen som till slut blev 5-4 till FBK.Det var rättvist att FBK vann 1:a matchen på sin 1:a period.Det gäller för SAIK att vara med från början i nästa match som spelas redan på Torsdagkväll.Andreas Hadelöv hade det svårt i kvällens match och måste spela bättre på Torsdag om SAIK ska ha någon chans.Givet vis måste alla i Skellefteå spela bra men det kommer att vara tryck i Skellefteå Kraft Arena på Torsdag och i morgon spelas näst sista omgången i den spännande kvalserien.
lördag 2 april 2011
Finalen börjar på Tisdag mellan FBK-SAIK.Spännande i kvalserien.
På Tisdag drar första matchen i årets SM-finalserie mellan Färjestad BK och Skellefteå AIK.Det blir spännande om SAIK kan rubba favorittippade FBK. På papperet har FBK den bästa truppen men SAIK har 4 kedjor som alla kan avgöra och får hoppas att SAIK får vara skadefri i finalen.Nyckelspelare i SAIK är 35 årige målvakten Andreas Hadelöv.Man kan skriva hur mycket som helst om lagen men det är de två bästa lagen som är i final de kom 2:a och 3:a i serien.
Årets kvalserie är det 3 omgångar kvar och Växjö leder kvalserien på 17 poäng före 2:an Rögle på 13 poäng båda elitserilagen Modo och SSK ligger illa till de ligger 3:a och 4:a på 11 poäng och måste vinna i nästa omgång annars blir det inget elitseriespel säsong 2011/2012.Omgång 8 spelas imorgon den 3/4 och Rögle möter SSK hemma och Modo möter Mora hemma medan serieettan Växjö möter Örebro borta.
Årets kvalserie är det 3 omgångar kvar och Växjö leder kvalserien på 17 poäng före 2:an Rögle på 13 poäng båda elitserilagen Modo och SSK ligger illa till de ligger 3:a och 4:a på 11 poäng och måste vinna i nästa omgång annars blir det inget elitseriespel säsong 2011/2012.Omgång 8 spelas imorgon den 3/4 och Rögle möter SSK hemma och Modo möter Mora hemma medan serieettan Växjö möter Örebro borta.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)