I dag spelas den 3:e matchen i SM- finalen i ishockey i Löfbergs Lila Arena mellan FBK-SAIK.Matchen visas i TV 4 med start kl 15.00.Nu är det 1-1 i matchserien och det blir en viktig match i atfon. Jag tror att FBK kom att vara det lag som för spelet och att SAIK kommer att göra snabba spelvändningar och spela enkelt i egen zon.Det blir kanske powerplayet som blir avgörande och målvakterna hur som helst blir det spännande.
Modo vann årets viktiga match mot Södertälje med 2-0 och är klar för nästa års Elitserie. Och Växjö vara ju redan klar för nästa års Elitserie. Växjö vann Kvalserien klart på 26 poäng före Modo på 20 poäng.Det var viktigt för hela Foppa-land att Modo är kvar i Eliten och roligt att det kommer ett nytt lag upp.Det var rättvist att Växjö Lakers och Modo gick upp i högsta ligan.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar