Elitserien uppdatering, matcher, poängliga, tabell, mm. Stefans hockeysnack, spontana idrotten, norrlandshockey (Skellefteå, Luleå, Timrå och Modo). NHL statistik, landslag J20 + A-landslaget, slutspel (vilka går till slutspel) m.m.
tisdag 5 april 2011
Färjestad BK vann 1:a matchen med 5-4 mot SAIK.Ny match på Torsdag.
Färjestad BK vann 1:a matchen mot Skellefteå AIK med 5-4 till slut.FBK fick en drömstart i första perioden och vann den med 3-0 och hade 18-5 i skott och där avgjordes matchen. SAIK kom igen spelmässigt i 2:a perioden och vann perioden med 1-0 och det var 3-1 inför 3:e perioden. Men FBK gjorde det viktiga 4-1 målet och SAIK fick jaga hela matchen som till slut blev 5-4 till FBK.Det var rättvist att FBK vann 1:a matchen på sin 1:a period.Det gäller för SAIK att vara med från början i nästa match som spelas redan på Torsdagkväll.Andreas Hadelöv hade det svårt i kvällens match och måste spela bättre på Torsdag om SAIK ska ha någon chans.Givet vis måste alla i Skellefteå spela bra men det kommer att vara tryck i Skellefteå Kraft Arena på Torsdag och i morgon spelas näst sista omgången i den spännande kvalserien.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar