lördag 9 april 2011

Färjestad vann med 5-3 mot Skellefteå AIK. 2-1 i matchserien till FBK.

Färjestad BK vann 3:e SM-final matchen med 5-3 mot Skellefteå AIK.FBK leder nu 2-1 i matchserien bäst av 7 matcher.FBK hade ledningen med 4-0 men SAIK kom igen och FBK ledde med 4-3 när Färjestad gjorde det viktiga 5-3 och SAIK fick jaga igen och närmare än så kom inte SAIK.Nu blir en ny match på Tisdag i Skellefteå.Då måste SAIK vinna och få till en kvittering.Då måste SAIK vara med från start.Skellefteå AIK s J-20 är i SM-Final i morgon Söndag mot Frölunda HC i Globen kl.14.00. SAIKs J-20 vann semifinalen mot Djurgården efter straffar.Bra återväxt i SAIK! Men SAIKs J-20 förlorade finalen mot Frölunda med 6-3 men bra att bli 2:a i Sverige i J-20.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar