Luleå föll i Karlstad. Färjestad vann mot LHF med 2-0 hemma. Luleå gjorde inga mål och Salak höll nollan för FBK. Det var starkt av Färjestad som vann igår borta mot AIK Solna med 3-1. Luleå måste få till målskyttet och det är bara komma igen.
Igår vann Skellefteå med 5-2 borta mot Timrå, efter en bra genomförd match. SAIK har 79 poäng och ligger på andra plats i tabellen efter suveräna HV 71 som vann ikväll mot Linköping med 4-3 och är uppe i 82 poäng. Nytt från Skellefteå är att de lånar ut Melker Karlsson till allsvenska Örebro. Timrå ligger just nu sist i elitserien.
I övrigt vann Brynäs mot Modo med 5-2 och ligger 6:a i serien och Södertälje vann mot Frölunda med 3-2 och gick upp på åttonde och sista slutspelsplats.
Nästa omgång 3/2 2011
SAIK-AIK
Modo-Timrå
DIF-FBK
LHC-SSK
FHC-BIF
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar