Sverige vann mot Finland med 3-2 efter straffar och blev obesegrad i LG Hockey Games. Det var en tät match och Sverige hade många skador före match och dessutom blev 2 backar till skadade under matchen. Sverige hade bara 4 backar kvar i slutet men vann ändå starkt av Tre Kronor vinna matchen. Skellefteås Jimmy Ericsson kvitterade till 1-1 i andra perioden dessutom missade Jimmy en straff strax efter. Det var Finland som tog ledningen igen med 2-1 men Sverige kom igen och Tre Kronor kvitterade till 2-2 genom Luleås back Janne Sandström när det återstod bara någon minut. Sedan avgjorde SAIKs Joakim Lindström med en vacker straff.
Sverige vann alltså LG Hockey Games övertygande och det var starkt att vinna turneringen. Ryssarna blev 2:a i turneringen.
Redan imorgon börjar elitserien om med en match Linköping mot Timrå och på tisdag är det seriefinal på nytt mellan Skellefteå och Hv71 nu i Skellefteå kanske revanch för SAIK.
Också är det derby i Stockholm mellan AIK-Djurgården på Tisdag.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar