fredag 25 februari 2011

Luleå HF vann derbyt mot Skellefteå AIK med 5-2.SAIK ännu etta.

Luleå HF vann derbyt mot Skellefteå AIK med 5-2 igår i Coop Arena efter att ha legat under med 2-0 en bit in 2:a peroiden. Luleå gjorde 4 mål på 3 minuter och 22 sekunder och vips var det 4-2 till LHF. Lueå har hittat formen efter LG Hockey Games och ligger nära 4:e platsen i serien, som innehas av Linköping som har lika många poäng som LHF men bättre målskillnad.De lag som blir bland de 4 bästa i serien får en extra hemmamatch i en kvartsfinal om det blir 7 matcher och det kan vara matchavgörande. Skellefteå ligger fortfarande 1:a och är bara 1 poäng före 2:an HV71.
Modo vann borta mot tabellfyran Linköping med 5-3 efter ha legat med 3-0. Det var nog vändningarnas omgång som var omgång 51 av (55 omgångar).
Nu skiljer det bara 3 poäng mellan 8:an som just nu är Timrå och den som ligger sist i tabellen som är Frölunda.
Det blir hårt de sista omgångarna.
Omgång 51 resultat:
LHF-SAIK 5-2
BIF-TIK     6-4
AIK-FBK   0-3
SSK-DIF    2-0
LHC-Modo3-5
HV71-FHC4-3 SD

Omgång 52 Lördag 26/2
Skellefteå AIK-Brynäs IF  kl.16.00
Timrå IK-AIK Solna         kl 16.00
DIF-Luleå HF                   kl 16,00
FBK-HV71                      kl 18.30
LHC-FHC                        kl 18.30
Modo-SSK                       kl 18.30

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar