torsdag 3 februari 2011

Skellefteå vann med hela 6-1 mot AIK Solna. Timrå vann mot Modo.

Skellefteå vann med 6-1 hemma mot AIK Solna i kvällens elitserieomgång. SAIKs  Joakim Lindström gjorde 3 mål  och  var bra i Skellefteå. Nu har SAIK lika många poäng som HV71 som är fortfarande är etta på bättre målskillnad. Skellefteå har fått igång målskyttet och powerplayet. På lördag är det seriefinal mot HV71 borta i Kinnarps Arena, det blir spännande.

Timrå vann en viktig match mot modo i derbyt med 4-3. Det var en svängig match. Först ledde Timrå med 3-0 sedan kvitterade Modo till 3-3, men TIK avgjorde i 3:e perioden. Det är spännande i bottenstriden.

Övriga resultet 3/2

Djurgården-Färjestad 5-1
Linköping-Södertälje 4-0
Frölunda-Brynäs        2-4

Nästa omgång före upphållet Lördag 5/2

HV71-SAIK
FBK-Modo
BIF-DIF
AIK-SSK
LHC-LULEÅ HF
TIK-Frölunda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar