tisdag 15 februari 2011

Skellefteå vann seriefinalen mot HV 71 med 5-3.

Skellefteå vann seriefinalen mot HV 71 till slut med 5-3 målet kom i tom kasse målskytt Mikko Lehtonen.
SAIK började bra redan efter 21 sekunder gjorde Skellefteås Mikko Lehtonen 1-0 sedan gjorde poängkungen joakim Lindström 2-0 i spel 5 mot 4. Landslagsspelaren Martin Törnberg reducerade i powerplay för HV 71 och ställningen var 2-1 det som kan sägas att det var folk från NHL klubben Vancouver Canucks och kollade just Martin Törnberg. 3-1 gjordes senare i period 1 av Yared Hagos efter smörpass av Joakim Lindström.
Skellefteå gjorde 4-1 i powerplay av David Rundblad även han var kollad i kvällens match av folk från Ottawa Senators.
I 3:e perioden reducerde HV 71 till 4-2 i powerplay igen. HV 71 har elitseriens bästa powerplay. Sedan åkte SAIKs Joakim Lindström ut för matchstraff för spel med hög klubba mot HVs Jussu Hiatanen och gjorde 4-3 och det blev nerv i matchen senare hade HV 71 även spel 5-3 i 2 minuter men Skellefteå klarade det och vann matchen med 5-3 och gick upp på samma poäng som HV 71 men sämre målskillnad.

Djurgården vann derbyt mot AIK med 2-1 efter straffar.

Ny omgång på Torsdag 17/2
Skellefteå-Modo
Södertälje-Luleå
Brynäs-Linköping
Timrå-Färjestad
Frölunda-AIK
Djurgården-HV 71

2 kommentarer:

  1. Uppdaterad som vanligt, vad tycker du om att Foppa la av,då?

    SvaraRadera
  2. Foppa är nog genom tiderna bästa svenska hockeyspelare. Han har vunnit 2 VM guld, 2 OS guld, 2 gånger har han vunnit Stanly Cup och många fina andra utmärkelser. kroppen säger väl stopp!

    SvaraRadera