torsdag 17 februari 2011

Skellefteå nya serieledare. SAIK-Modo 4-1 och SSK-Luleå HF 0-3

Skellefteå är nya serieledare efter dagens elitserieomgång. SAIK vann med 4-1 över Modo samtidigt som HV71
föll borta mot Djurgården med 5-3 .Skellefteå gjorde två mål i 1:a perioden och Fredrik Warg gjorde ett riktigt snyggt 1-0 mål sedan gjorde Erik Forssell 2-0. I slutet av 2:a gjorde Yared Hagos det viktiga 3-0 målet. Modo reducerde ibörjan av 3:e perioden men SAIKs Anders Söderberg punkterade matchen med 4-1 efter miss av Modo försvaret. Skellefteå har nu 88 poäng .

Luleå vann en viktig match mot Södertälje med klara 3-0 på bortais och ligger 5:a i tabellen.
Timrå vann mot Färjestad med 2-1 och ligger på sista slutspelsplatsen.

Det är just nu Modo och Frölunda som ligger sist i tabellen och får spela kvalserien just nu, men det är ju 7 omgångar kvar.
Övriga resultat:
Brynäs-Linköping 0-1
Frölunda-AIK 1-2 SD

Nästa Omgång 19/2
HV71-AIK
FHC-SAIK
Modo-DIF
SSK-FBK
LHF-BIF

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar