lördag 19 februari 2011

Ny Elitserieomgång. 3 Skellefteå spelare i poängtopp.

Bara 7 omgångar kvar i grundserien i elitseien i ishockey och det  hårdnar kring strecken.
Skellefteå AIK som ligger 1.a i tabellen möter jumbom Frölunda borta idag, men Frölunda är inte nöjd och måste vinna ikväll för att inte hamna i kvalserien.
Luleå HF som är 5:a möter 6:an Brynäs hemma och det blir en hård och jämn match

Dagens matcher 19/2

HV71-AIK      16.00

FHC-SAIK      16.00

Modo-DIF        18.30

SSK-FBK         18.30

LHF-BIF           18.30

Just nu har Timrå den sista slutspelsplatsen de har 5 poäng mer än 9:an som just nu  är AIK.Om Skellefteå vinner så får man välja motståndare först och de 4:a första lagen har en extra hemmamatch om matchserien går till 7 matcher. Men jag tror att SAIK inte ska välja Djurgården eller Luleå i en ev. kvartsfinal hellre möta Brynäs eller 8:an som just nu är Timrå.
Om man tittar på poängligan just nu är tre Skellefteåspelare i topp. 1:a är Joakim Lindström på 53 poäng, 2:a är kedjekompisen Mikko Lehtonen har 52 poäng och 3:a backen David Rundblad på 41 poäng.

    
 .
,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar