Nu är det dags för LG Hockey Games i Stockholm närmare bestämt i Globen Arena. Det är mellan 10 till 13 Februari. Sverige möter Tjeckien, Ryssland och Finland på 4 dagar. I Tre Kronor ingår 3 Skellefteå spelare Jimmy Ericsson, debutanten Tim Erixon och poängkungen Joakim Lindström. Luleå fick med Simon Hjalmarsson och backen Elias Fälth, som ersätter Skellsefteås David Rundblad som missar turneringen på grund av en knäskada.
Jag tror att Sverige kommer att sälja sig dyrt och vinna LG Hockey Games. Vissa spelare måste visa att de tillhör Tre Kronor och få spela i VM till våren. Det som kan tilläggas är att en av ledarna är Luleås tränare Jonas Rönnqvist. Den första matchen möts Sverige-Tjeckien imorgon Torsdag kl 19.00.
I Team 19-truppen Tre Kronor som leds av förra Luleå tränaren Roger Rönnberg ingår 4 Skellefteå spelare Johan Alm, Petter Granberg, Mattias Granlund och Rasmus Edström.Luleå har med Daniel Mannberg.
De spelar en 5 nationsturnering i Mannheim Tyskland i turneringen ingår förutom Sverige, Finland,Schweiz, Tjeckien och Tyskland den spelas mellan 8 till 12 Februari.
Det som glädjer mig är att Mattias Granlund och Rasmus Edström är med i juniorlandslaget. De kommer från lilla Glommersträsk och har kämpat sig ändå till landslaget. Jag minns själv när var aktiv i Glommersträsk under åren 1994-1998 och var både spelare och tränare under den perioden. Ishallen har betytt väldigt mycket för Glommers och säkert för Mattias och Rasmus och fått träna när de ville.Men man måste ju säga att de har givetvis utvecklats i Skellefteås organisation och fortsätter att utvecklas där.
I övrigt har Andreas Hadelöv skrivit på för 1 år till för Skellefteå AIK.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar