tisdag 22 februari 2011

Skellefteå AIK åter i serieledning. Luleå HF vann mot Timrå.

Skellefteå åter i serieledning efter vinst över Södertälje med 4-3, men det var i sista minuten som SAIK avgjorde i powerplay genom Joakim Lindström.Samtidigt vann Modo hemma mot HV71 med 3-2. Stora matchvinnare i SAIK var Joakim Lindström och David Rundblad.Viktiga poäng för Skellefteå som har 91 poäng och är 3 poäng före tvåan HV 71 när det återstår 5 omgångar. Skellefteå ska inte välja Djurgården eller Luleå utan Brynäs eller nuvarande 8:an Timrå i en kvartsfinal. 1:an får  ju välja först. men det är 5 omgångar kvar och mycket kan hända..

Luleå vann mot formstarka Timrå med 4-2 på bortaplan och tog 3 viktiga poäng och är bara 3 poäng från 4:e platsen som innehas av Linköping som i sin tur förlorade mot Färjestad med 3-2 i over time.

I övrigt vann AIK Solna hemma mot Brynäs med 4-1 och är bara 2 poäng från slutspel.
På Torsdag 24/2 är det derby i Luleå Luleå HF-Skellefteå AIK.
Övriga matcher i omgång 51 är:
Brynäs-Timrå
AIK-Färjestad
SSK-DIF
Linköping-Modo
HV71-Frölunda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar