lördag 5 februari 2011

HV71 vann seriefinalen över Skellefteå med 6-4. Linköping vann mot Luleå 2-1.

Skellefteå förlorade seriefinalen borta mot suveräna HV71 med 6-4. HV71 var effektivare i dagens toppmatch.
Det började bra för SAIK Mikko Lehtonen gjorde 1-0 i powerplay, men HV kvitterade innan periodpaus.
I andra perioden ryckte HV 71 till 4-1, men nu var det SAIKs tur att komma igen med 2 snabba mål var det reducerat till 4-3 inför 3:e perioden. Skotten var 32-19 till Skellefteå. I 3:e avgjorde HVs  Jussu  Hietanen med 2 mål och det var 6-3 till HV71. Det hjälpte inte att SAIK gjorde 4:an. HV71 vann alltså med 6-4 och leder serien 3 poäng före Skellefteå..Efter uppehållet möts Skellefteå och HV71 i Skellefteå i  ny seriefinal.

Luleå föll mot Linköping i en tät match med 2-1 på borta is trots att Luleå vann skottstatistiken klart.
Det var en viktig match för båda lagen, nu är det  6 poäng som luleå är efter just Linköping och Brynäs gick om Luleå i serien. Brynäs vann en viktig match hemma mot Djurgården med uddamålet 2-1. Men tillbaks till Luleå matchen måste Luleå  börja göra mål. Men det vänder säkert efter uppehållet.

AIK solna vann det viktiga bottenmötet mot SSK med 3-2. Modo tog bara 1 poäng  borta mot Färjestad efter sraffar med 3-2. Timrå slog Frölunda med 4-2  hemma.

Nu blir det serieuppehåll och nästa vecka spelas LG Hockey Games.

2 kommentarer:

  1. Brynäs Vann. Blir farliga

    SvaraRadera
  2. Brynäs har ett bra lag och kan överraska, beroende vem de möter i slutspelet.

    SvaraRadera