onsdag 2 mars 2011

Skellefteå föll mot Färjestad med 6-2.Luleå HF upp på 4:e plats.

Serieettan Skellefteå förlorade mot Färjestad hemma med 6-2 i elitseriens 53 omgång och det återstår bara 2 omgångar. SAIK är fortfarande i topp men bara med en poäng före nya tvåan Färjestad. FBK var det bättre laget trots att de är skadedrabbat. FBKs Rikard Wallin gjorde 3 mål och avgjorde matchen när det stod 2-2.
Nu är det upp till bevis om Skellefteå ska vinna serien. På Torsdag väntar Djurgården borta och det blir en svår match.DIF slog Linköping med 4-2 borta och de verkar vara i form.HV71 hade en 1-0 ledning mot Timrå borta men när det återstod 9 sekunder kvitterade Timrå och vann med 2-1 efter sudden mot HV71.Så nu är HV71 på 3:e plats. Det blir spännande vem som tar den sista slutspelsplatsen det står mellan AIK,Timrå,Södertälje, Modo, eller Frölunda alla har chansen, det blir spännande 2 sista omgångarna och två av dessa lag hamnar i
kvalserien.
Luleå vann på straffar borta mot AIK Solna med 2-1 och tog sig upp på 4:e platsen det var starkt av LHF
Men i morgon Torsdag 3/3 spelas näst sista omgången med dessa matcher

Omgång 54 3/3 Eliserien
Modo-Luleå HF
Linköping-AIK Solna
Djurgården IF- Skellefteå AIK
Södertälje SK-Timrå IK
Frölunda HC-Färjestad BK
HV71-Brynäs IF

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar