Det blev HV71 som till slut vann elitserien på samma poäng som FBK och .SAIK.
De som åkte till kvalserien blev Modo och Södertälje.
Frölunda och Timrå har säkrat nytt elitseriekontrakt och har spelat klart för säsongen.
AIK Solna tog sista slutspelsplats och möter seriesegrande HV71. Färjestad valde Brynäs i sin kvartfinal.
Skellefteå valde LHC framför DIF som är svåra att möta och det blir Luleå som möter DIF.
Jag tippar att HV71,FBK, SAIK och Luleå tar sig till semifinal!
Modo och Växsjö tar sig till nästa års elitserie.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar