onsdag 23 mars 2011

Luleå HF vann första semifinalmatchen mot SAIK med 4-3 efter sudden.

Luleå HF vann första matchen mot Skellefteå AIK i semifinalen i SM-slutspelet borta med 4-3 efter sudden. Målskytt var Mr Luleå Anders Burström.Nu leder LHF matchserien med 1-0 i bäst av 7 matcher. SAIK började dåligt och Luleå hade 2-0 i början av 2:a men SAIK kom igen och tillslut var det 3-3 i full tid.Man kan säga att Luleå var bra i boxplay och Skellefteå var sämre i powerplay. Men det är målen som räknas och nu var Luleå starkare och vann på bortaplan. Ny match på Torsdag i Coop Arena och det är skadelägen i båda lagen men det är en lång säsong och det blir hårdare tag i slutspelet. Luleå saknade 3 ordinarie backar och SAIK fick 2 skadade spelare under matchen. Det blir en ny rysare på Torsdagkväll!!.
FBK vann hemma med 2-1 mot AIK Solna i deras 1:a match och FBK fick en bra start och leder  matchserien med 1-0.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar