tisdag 29 mars 2011

Skellefteå AIK vann mot Luleå HF med 2-0.3-2 i matchserien.

Skellefteå vann den 5:e matchen i semifinalen mot Luleå HF med 2-0 och nu står det 3-2 i matchserien i bäst av 7 matcher.Skellefteå AIK började bäst och fick 1-0 i mitten av 1:a målskytt var kvicke Anders Söderberg och SAIK vann skotten med 16-3 och Anders Nilsson var mycket bra Luleåkassen.I andra var Luleå nära att kvittera i 2 powerplay men Andreas Hadelöv var rena väggen i kvällens match.LHF vann skotten i 2:a perioden med 13-8. 3:e perioden blev spännande men SAIK kunde avgöra med mål i tom kasse av Jimmy Ericsson och matchens lirare var SAIKs Andreas Hadelöv som höll nollan. Nästa match spelas i Luleå på Torsdagskväll, då måste LHF vinna för att få till en 7:e och avgörande match på Lördag i Skellefteå.Det blir spännande på Torsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar