tisdag 8 mars 2011

Både Skellefteå och Luleå vann 1:a kvartsfinalmatchen.

Skellefteå AIK vann första kvartsfinalen hemma med 4-3 mot Linköping efter sudden . Mikko Lehtonen avgjorde 8 minuter in i sudden. Skellefteå ledde med 3-2 i slutet av 3:e men LHC kvitterade med spel 6-4.
SAIK fick en bra start på kvartsfinalserien och det kommer att bli hårda matcher lagen i mellan.

Luleå vann också 1:a matchen  mot Djurgården i sudden med 2-1 målskytt var Sebastian Enterfeldt 22 sekunder in i sudden och LHF fick också en bra start i sin kvartsfinal.

På Torsdag är det  nya matcher för Skellefteå och Luleå på borta is och det är bara att ladda om!!!.

Färjestad vann enkelt 1:a matchen mot Brynäs med hela 7-3 och igår skrällde AIK Solna  och besegrade HV71 med 4-2 på bortaplan. Det som kan sägas att Djurgården och AIK Solna spelar inte samma dagar på grund av de spelar på  Johanneshov har hemmaplan i samma omgångar därför har AIK och HV71 startat redan i måndags och spelar 2 :a matchen redan imorgon ( 9/3 AIK Solna-HV71) och DIF-LHF på Torsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar