fredag 11 mars 2011

Luleå har 2-0 i matchserien mot DIF. LHC har 1-1 mot SAIK.

Luleå vann igår borta mot Djurgården med 2-1 och har 2-0 i matcher i bäst av 7. Det var starkt av LHF att vinna i ett fullsatt Johanneshov och det blev uddamålsvinst igen i den kvartfinalen ny match redan Lördag i Coop Arena och ska Luleå göra 3-0 i matcher då är det nära en semifinal, men DIF måste vinna om de ska någon chans att nå semifinal.

Skellefteå AIK förlorade 2:a kvartfinalmatchen mot Linköping borta med hela 5-1 och det är kvitterat till 1-1 i matcher.SAIK hade över 20 minuter i utvisningsbåset  och man vinner inga matcher i utvisningsbåset och LHC var mycket bra i powerplay och är nog bättre på hemmavis och det blir nog en jämn matchserie och ska sägas att SAIK saknar både Warg och Lehtonen i 1:a femman och hoppas de är tillbaks nu på Lördag då 3:e matchen spelas i Skellefteå Kraft Arena en mycket viktig match för båda och det gäller att SAIK spelar disciplinerat och är med från början!

Sägas också att Brynäs ligger under med 2-0 mot FBK efter ha förlorat hemma med 3-2 efter sudden och skrälllaget AIK Solna leder matchserien mot serieettan HV71 med 2-0.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar