Skellefteå har allt i sina händer att vinna serien för att SAIK har 1 poäng mer än Färjestad och HV71.
SAIK möter Linköping hemma i morgon och vinner de så är man 1:a i årets elitserie och får välja lag först i kommande kvartsfinal mellan lagen 5-8 i serien. Luleå är klar 4:a i serien och får hemmaplans favör i kvartsfinalen. Det är hårdare i bottenstriden där är 5 lag inblandad och ett av de lagen kan hamna på åttonde och sista slutspelsplats och 2 av lagen kan få spela kvalserien för att behålla elitseriestatus och två lag har spelat klart för säsongen och är klart för nästa elitseriesäsong. Lagen som ingår i bottenstriden AIK Solna.Frölunda,Modo,Timrå och Södertälje.
Jag tippar att Skellefteå AIK vinner serien och att AIK solna tar åttonde platsen.Det blir Modo och SSK i kvalserien och 9 och 10 blir Timrå och Frölunda ?
Sista omgången Lördag 5/3 kl 18.30 (omgång 55)
Luleå HF-Frölunda HC
Skellefteå AIK-Linköping HC
Färjestad BK-Brynäs IK
Timrå IK-Djurgården IF
Södertälje SK-HV71
AIK Solna-Modo
AIK Solna-Modo
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar