lördag 15 oktober 2011

Skellefteå AIK i serietopp efter vinst mot DIF med 3-1.

Skellefteå AIK vann borta med 3-1 mot Djurgården IF och Erik Forssell gjorde åter 2 mål och bidrog starkt till seger mot DIF och Jimmy Ericsson avgjorde med mål i tom bur. SAIK går upp i serieledning i elitserien och är 1 poäng före 2.an Frölunda som förlorade mot FBK på borta plan och det var FBKs första 3 poängare i år! I övrigt förlorade LHF mot Modo på bortaplan med 3-1.Växjö vann en svängig match mot Timrå med 3-2 efter straffar. Växjö får tacka sin poängkung Mike Iggulden som gjorde 2 mål under ordinarie tid och satte en straff och även Brad Moran satte den avgörande straffen och nu är Timrå sist i tabellen.
Resultat 15/10 Elitserien
FBK-FHC 2-1
Modo-LHF 3-1
BIF-LHC 2-3
HV71-AIK Solna 3-1
DIF-SAIK 1-3
Växjö-TIK 3-2 efter straffar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar