tisdag 3 maj 2011

Sverige vann med 3-0 mot Österrike. Fasth höll nollan.

Sverige vann den viktiga matchen mot Österrike med 3-0 i Hockey-VM.Efter Sveriges förlust mot Norge var man tvungen att vinna mot Österrike men Tre Kronor gjorde en dålig 1:a period och AIKs målvakt Viktor Fasth var mycket bra matchen i genom speciellt i 1:a perioden och räddade Sverige. Sedan kunde Sverige göra 1-0 i slutet av 1:a perioden.Sverige spelade sedan bättre i 2:a perioden och kunde rättvist vinna med 3-0 och ny match på Onsdag mot USA som vann mot Norge med 4-2 efter att Norge haft ledningen med 2-0.Boston vann 2:a matchen mot Philadelphia borta efter förlängning i NHL-slutspelet och har 2-0 i matcher.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar