måndag 9 maj 2011

Sverige möter Tyskland i kvartsfinal i ishockey-VM.Viktor Fasth vann guldpucken 2011.

Sverige får möta Tyskland i kvartsfinal efter förlust mot kanada med 3-2 och Kanada får möta Ryssland i sin kvartsfinal.I övrigt möter  Tjeckien -USA och Finland möter Norge i det nordiska  mötet. Sverige tar inte in någon NHL-spelare och Sverige har spikat truppen. Man har tagit in David Runblad, Jämtin och Anders Nilsson och David Rundblad var Tre Kronors bästa spelare mot Kanada! Och hur går det i NHL-slutspelet 6:e matchen spelas mellan Detroit-San Jose där leder San Jose med 3-2 i matchserien och Vancouver möter Nashville och där leder Vancouver med 3-2 matcher! Viktor Fasth vann Guldpucken 2011!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar