söndag 15 maj 2011

Finland vann VM-guld och vann med 6-1 över Sverige!

Finland vann VM-guld efter seger mot Tre Kronor med 6-1 och det var rättvist det var 1-1 inför 3:e men Finland gjorde  2 snabba mål sen orkade inte Sverige resa sig och till slut blev  det 6-1 men Tre Kronor fick ju ett silver och det var Per Mårts första VM så det ser ljust ut i framtiden och Sverige hade ett ungt lag och en bra målvakt Viktor Fasth. Det är bara gratulera Finland! Tjeckien vann bronsmatchen mot Ryssarna med 7-4. I NHL- slutspelet vann Tampa Bay sin förtsta match i semifinalen mot Boston och leder matchserien med 1-0 i bäst av 7 matcher.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar