söndag 8 april 2012

Skellefteå AIK möter Brynäs IF i SM-Finalen i bäst av 7 matcher!

Skellefteå AIK är i SM-Final för andra året i rad, när man vann 7:e och helt avgörande matchen mot AIK Solna hemma med 5-3 inför ett fullsatt Skellefteå Kraft Arena och får möta Brynäs i finalen. SAIK tog en 2-0 ledning , men före paus reducerade AIK Solna och 2:a gjorde SAIK det viktiga 3-1 målet och AIK Solna hade nästan inga skott i andra perioden och SAIK vann till slut rättvist med 5-3 och är i en drömfinal som kan gå hur som helst. BIF har ett intressant lag med många unga kommande stjärnor, men jag tror att den som har bästa försvarsspelet och målvakt vinner matchserien skulle det bli en 7:e och avgörande har SAIK hemmaplansfördel de kom ju före BIF i grundserien. Hur som helst blir det spännande matchserie!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar