Skellefteå AIK vann till slut med 2.1 efter straffar efter Erik Forssell avgjort straffläggningen mot Modo på hemmaplan och är serieetta när nya året kommer 2012! Luleå vann på Hovet med 3-0 mot Djurgården och gjorde en bra bortamatch och ligger tvåa bara 2 poäng efter SAIK och nästa match möts just LHF och SAIK i Coop Arena det är Trettondedagsafton 5/1 vilken seriefinal det blir! Det går fortsatt tungt för jumbon Timrå som förlorade mot FBK hemma och nu sa Perra Jonsson upp sig från tränarjobbet och TIK får sig om efter en ny tränare!!! Småkronorna krossade Slovakien med 9-1 i Junior VM och nu väntar Ryssland i sista gruppspelsmatchen och sedan börjar kvartfinalerna i Junior VM. Gott nytt hockey år!!
Resulat 30/12 Elitserien
SAIK.Modo 2-1 efter straffar
DIF-LHF 0-3
HV71-FHC 4-0
BIF-Växjö 2-1
TIK-FBK 3-6
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar